@ircane: Ca, c'est pas une facile
🙂 Mais avec l'aide de Google translator, j'espère avoir quelque chose de 'compréhensible':
"Old Amercian luxury sledge ca. 1880-1890 to harness / attach to 2 horses. Origin: USA. Woodwork & Ironwork healthy and complete, but need to be cleaned. Trimmings & cushions to refill / repair. Decorations: Carved wood eagle head (one of them is slightly damaged). Seating places are front to front and there is a place for the 'horse driver'. 1 lantern glass is missing. Perfect decoration for Christmas. Other pictures upon request. Buyer have to come to my place to take delivery of the item.
Estimation given by 'les Musées Royaux des Beaux-arts' at 1000 Bruxelles."
'cocher' n'est pas vraiment un mot que j'utilise tous les jours, mais c'est tout simplement un 'conducteur de chevaux'
😉
Puis moi, aussi j'aimerais bien avoir une picture :^O
Si tu veux quelque chose de plus précis, j'aimerais avoir plus d'infos sur: '... à rafraîchir' & '... à regarnir'. En quoi ça consiste en fait. Je comprends les mots, mais c'est pour traduire l'idée avec plus de précisions. Ca ça va probablement attirer beaucoup de questions lorsque l'objet sera en vente.
Ciao,
JP
JP
'... And if it's hope that dies last, Why do all us hopeless still live.' eVeron - Flesh.